Пътуване

Готов ли си да Вкусиш Америка?

Ето тук започва голямото чудене и избиране. За много от вас пътуването до САЩ може да бъде първото пътуване със самолет като цяло. Но няма страшно, ние ще ти обясним стъпка по стъпка как да се ориентираш на летището и какво да следиш, за да стигнеш до финалната дестинация успешно.

Много често изборът на самолетен билет изглежда като търсене на игла в купа сено. Толкова много варианти и полети всеки ден. Нашата задача е да ти предоставим информация за най-близкото международно летище до работното ти място и вариантите за пътуване от летището до самия град, където ще работиш.  Освен това ще можем да ти съдействаме при евентуална смяна по време на престоя ти, както на датата на връщане, така и на летището, от където искаш да пътуваш. Датите ги определяш ти, естествено е необходимо да се съобразиш с датите на работната оферта и застраховката, които имаш. Тук е моментът да помислиш дали да не направиш връщането си от различно летище – много студенти в края на програмата организират различни екскурзии до по- далечни разстояния и организират връщането си от различно летище – например Маями, Лас Вегас, Сан Франциско и т.н. Преди закупуването на билета може да се правят безплатни промени на дати и дестинации, но веднъж закупен, промяната на самолетния билет става срещу заплащане в зависимост от условията на авиокомпанията превозвач. Имаш възможност да заявиш няколко варианта за пътуване, за да може да обмислиш коя резервация е най-оптимална за теб, в повечето случай резервациите са валидни до 3-4 дни, така че ще имаш време да ги обсъдиш с родителите си, работодателите си и естествено останалата част от групата, с която пътуваш. Подробна информация относно условията на авиокомпаниите ще ти бъде предоставена преди самото закупуване на билета. Имай предвид, че почти всички авиокомпании предоставят специални условия за участници в програмата Work and Travel и ние ще имаме грижата да те запознаем с тях преди финално да избереш вариант за полетите си. 

Tips: ако и ти си от авантюристичните участници и обмисляш пътуване извън територията на САЩ, е важно да знаеш следното: програмата и видът виза, която имаш, ти разрешават да влизаш и излизаш от САЩ по време на продължителността на програмата ти (датите отбелязани на DS2019). Имай предвид, че крайната дата на визата е последната дата от разрешителното ти за работа и след тази дата нямаш право да влезеш обратно на територията на САЩ. Ако планираш такъв тип пътуване, те съветваме да започнеш организацията му поне един месец по-рано, тъй като има техническа част по документите ти, която се извършва съвместно спонсориращата организацията, с която си заминал.

Провери датите на самолетния си билет и ако е необходимо да направиш някаква промяна, задължително се свържи с нас, за да ти съдействаме.

А ако имаш нужда от съдействие при резервирането на хотел, може да се свържеш със Sunny Holidays, които с радост ще ти съдействат.

Не забравяй да провериш и какви намаления може да ползваш със своята ISIC карта.

Преди заминаването:

Вече броиш дните да заминаването си, завършил си задължителната online ориентация, визата и самолетният билет са налице, уведомил си работодателите си кога пристигаш. Дали има нещо друго, което пропускаш?

Организация на пътуването

Да се свържа с работодателя

След като получиш визата си и имаш издаден самолетен билет, пиши на работодателя си по имейл или направо му звънни по телефона. Така ще му потвърдиш, че идваш да работиш при него и ще му кажеш кога точно пристигаш.

Ако не е уточнено предварително, сега е моментът да разбереш дали ще те посрещнат на летището или трябва сам да се придвижиш до местоработата си.

Можеш да зададеш и уточняващи въпроси за униформата, графика, настаняването, времето и всичко, което те интересува.

Ако не се свържеш с работодателя, има вероятност той да реши, че не си взел виза или че си се отказал и да не те е предвидил в работния график за първите седмици или изобщо за лятото.

Не отлагай тази задачка, за да си сигурен, че лятото ти ще започне по възможно най-добрия начин.

Да разгледам опции за настаняване

Ако работодателят не осигурява настаняване, можеш да си помогнеш като проучиш нещата още от България. На помощ идват групите за Work and Travel в социалните мрежи.

Да разбера как да се придвижа от летището до местоработата

Не оставяй нещата на случайността – стресът от пътуването е достатъчно голям, така че планирай възможно най-много още от България. В случай, че твоят работодател не ти е изпратил инструкции за пътуване до работното място, може да се обърнеш към товя консултнат за полезни съвети.

Да отида на лекар и зъболекар

Застраховката, която имаш по време на лятото, е пътническа. Това означава, че тя се ползва само в спешни случаи и не покрива лечение на състояния, възникнали преди пътуването. Ето защо е много важно да отидеш на лекар и зъболекар и да минеш основен преглед преди заминаването си.

Да премина онлайн ориентацията на CIEE

CIEE предоставят възможността за онлайн ориентация, за да ти покаже основните моменти от програмата, както и да ти даде съвети за това как да се възползваш максимално от престоя си в
САЩ и да изкараш едно незабравимо лято.
Ориентацията е задължителна и за участници, които вече са пътували по програмата, така че не пропускай да я направиш.

Да получа своя Travel Kit от Интеграл

Ние знаем от собствен опит, че пътуването е повече от багаж, билет и виза. И точно затова всички  участници на Интеграл получават удобен сет за документи- Travel kit, който съдържа:

  • Подробни инструкции за пътуването и полетите от България до САЩ;
  • T24-часов телефон за спешна връзка с дежурен консултант на Интеграл;
  • Самолетен билет.
  • Инструкции за пътуване.
  • Стикери за надписване на багажа.
  • DS-2019.
  • Удостоверение за платена такса SEVIS.
  • Потвърждение за застраховка.
  • Копие на работната оферта.
  • Информация за застраховката и програмата.

Да си събера багажа

Багажът трябва да е ясно означен с адреса на работодателя в САЩ. Обикновено имаш право да чекираш един безплатен куфар/чанта до 23 кг, а таксата за втори куфар се заплаща допълнително (в зависимост от условията на авиокомпанията, с която пътуваш). На летище София има възможност за допълнително опаковане на багажа с цел предотвратяване на отварянето му по време на проверки.

 

Като правило ръчният багаж трябва да е до 10 кг (зависи от авиокомпанията). Позволена е една чанта ръчен багаж и лаптоп/дамска чанта. Следните лични вещи трябва да бъдат сложени в куфарите/чанти, а НЕ в ръчния багаж: чадър, ножици, несесер за нокти, козметични средства, течни продукти (както лекарства, така и козметика). Ако носите течности в ръчния си багаж, позволени са до 10 разфасовки по 100 мл, които трябва да се поставят в прозрачен запечатващ се плик. В ръчния багаж е препоръчително да сложите вещи от първа необходимост, в случай че багажът ви бъде загубен.

ВАЖНО! В САЩ е забранено да се внасят храни (месо, плодове, сирена и т.н.). Легално допустимото количество цигари е един стек (200 цигари), а алкохол можете да носите само ако сте НАД 21 години (позволен е до 1 литър за подарък или лична консумация)
Провери дали си взел:
             
ПАСПОРТ;
             DS 2019;
             Работната си оферта;
             Джобни пари, около $800;
Не забравяй да направиш копия на най- важните документи!

Провери дали си взел

  • Паспорт
  • DS 2019
  • Договор за работа
  • Минимум 800 ЩД

Направи копия на важните си документи

Паспорт, виза, DS-2019 – поне по едно копие, което да остане при родителите ти, и по две копия, които да вземеш със себе си. Носи копията отделно от оригиналите.

Да си изтегля изпитите, за да мога догодина пак да замина

Сигурни сме, че за това си се сетил и сам, но ние сме длъжни да напомним ;)

Пътуване и пристигане

По време на полета до САЩ ще ти бъде дадена митническа декларация, която трябва да попълниш. Всички необходими данни имаш в своя travel kit. Ако не разбираш нещо, може да помолиш стюардесата за съдействие.
След като слезеш от самолета на летището в САЩ, трябва да се отправиш към залата за паспортна проверка: PASSPORT CONTROL – VISA HOLDERS, където митнически служители ще прегледат документите ти, ще ти зададат няколко въпроса, сходни с тези на интервюто ти за виза. Няма за какво да се притесняваш, това е процедура през която преминават всички пътници с виза за САЩ.

След като преминеш паспортна проверка, трябва да се отправиш към залата за получаване на багаж- Baggage Claim. На мониторите срещу номера на полета ще видиt номера на лентата, на която пристига багажа ти.

Ако багажа го няма

Изчакай докато всички хора вземат чантите си от лентата и ако все още го няма, отиди там където пише: Baggage Claims. На специална карта ще трябва да отбележиш как изглежда куфарът ти и да попълниш адреса и телефона на работодателя си, както и да покажеш стикера за багажa, която е залепен на билета ти.

Трябва да получиш копие на квитанцията, която си попълнил, както и телефонен номер, на който може да проверяваш кога ще бъде доставен багажът ти.

Ако багажът ти пристигне отворен или повреден

Отиди до гише Baggage Claims и обясни, че багажът ти е пристигнал повреден и желаеш да се претегли, за да се установи липсва ли нещо от съдържанието му. Така ще си запазиш правото на претенция за понесени загуби.

В случай, че багажът ти е пристигнал невредим, следващата стъпка е да преминеш през митницата Customs (мини по зеления коридор „Nothing to declare” и предайте декларацията си на служителя). Сед тази стъпка това, което остава да направиш е да се отправиш към изхода на летището и да усетиш първите глъдки американски въздух!

Често работодателите, които предлагат организиран транспорт от летището/ автогара до местоработата или квартирата, могат да предложат тази услуга в определени дни и часове през седмицата. 
Не винаги, обаче, разписанието на международните полети съвпадат с тези изисквания и поради тази причина е възможно да се наложи престой в града в който пристигаш.
Ето и някои полезни съвети в случай, че и на теб ти се налага допълнителен престой от 1-2 дни.
Хостел
Най-евтината опция за нощувка са т.нар. хостели – хотели тип общежитие, най-често със стаи 4-8 легла и бани и тоалетни на етажа. Те са напълно чисти и безопасни и са един от най-подходящите за отсядане сред студентите в САЩ. По-скъпите хостели предлагат и опция са двойни стаи с баня и тоалетна. Ако имаш карта, можеш да резервираш и платиш стаята предварително на сайта на самия хостел или през някой от общите сайтове:

http://www.hostelworld.com/


http://www.hihostels.com/


http://www.hostelusa.com/

Хотел на летището
Ако пристигаш късно и не мислиш, че ще се справиш с намирането на определен адрес в града, можеш да отседнеш в Airport hotel. Това са хотели, които са в близост до летището и обикновено имат безплатен бус, с който вземат гостите от летището. Информация можеш да намериш на сайта на самото летище, на което кацаш – можеш просто да го изпишеш в Google.

И не забравяй да се обадиш на родителите си, за да са спокойни, че си пристигнал и има къде да нощуваш!
Enjoy your stay in the USA! Това са думите, които ще чуеш, след като преминеш паспортна проверка и напуснеш летището. Вече си готов да вкусиш Америка! Дори и когато вече си в Америка, ние сме на разположение на теб и твоите родители на 24-часов дежурен телефон или по e-mail. Има някои важни стъпки след пристигането ти, които не трябва да пропускаш:

  • обади се на родителите си.
  • до 10-дневен срок след началната дата на разрешителното ти за работа задължително трябва да се регистрираш в SEVIS.
  • кандидатствай за своя social security card SSC.
  • отвори си банкова сметка в удобна за теб банка в Америка.
  • проверявай редовно електронната си поща, тъй като ежемесечно ще трябва да попълваш анкети, които твоят спонсор изпраща.
  • стриктно следи работния си график
  • внимателно следи какви данъци фигурират в чековете, които работодателят ти издава.
  • ако успееш да си намериш втора работа, задължително я регистрирай пред спонсора си и следвай инструкциите от online ориентацията.
Ако не си сигурен в нещо, винаги може да разчиташ на нас! Ние сме до теб през цялото лято и ще се радваме да ти съдействаме, докато изживяваш твоята Work&Travel!

ISIC card

КАКВО Е ISIC?

Международната студентска идентификационна карта ISIC (International Student Identity Card) е ЕДИНСТВЕНИЯТ световно признат документ, доказващ твоя статут на учащ. Тя е пропуск за преференции и намаления, специално договорени за учащите в цял свят. ISIC се издава и разпространява под егидата на UNESCO.

Какви са предимствата?

  • Преференции при пътуване – специални цени за самолетни и автобусни билети, отстъпки при настаняване в хостели и хотели, преференциални цени на застраховки при пътуване;
  • Намаления в чужбина – отстъпки в около 40 000 обекта по света: музеи, културни и исторически забележителности, галерии, кина, театри, ресторанти, заведения и др.;
  • Намаления в България – над 1 500 преференции в България в най-разнообразни области: забавления, пазаруване, хапване и пийване, спорт, красота и здраве, компютри и комуникации, услуги и др. (включително и 50% намаление в БДЖ);
  • ISIC Connect - 24 часова безплатна телефонна линия за спешна правна и медицинска помощ при пътуване в чужбина.

Кой може да притежава картата?

  • Студенти редовно обучение в български или чуждестранен университет, независимо от степента на обучение;
  • Ученици, навършили 12 години.

Необходими документи

За издаването на ISIC картата студентите редовно обучение е необходимо да предоставят:

  • Лична карта или паспорт;
  • Паспортна снимка
  • Попълнено заявление за издаване на ISIC карта в офиса на Интеграл.
Допълнителни документи

  • За студенти в България - актуално уверение от учебното заведение или оригинална студентска книжка с копие от първа страница и копие от страницата с последен заверен семестър. 
  • За студенти, учещи в чужбина - съответния документ, издаван от учебното заведение. 
  • За ученици - ученическа лична карта или служебна бележка или бележник.

Цена на картата: 15 лева

Валидност на картата: от 01 септември до 31 декември следващата година

(примерно: от 01.09.2018 до 31.12.2019)

Издаването на картата отнема 5 минути - заповядай още сега в най-близкия до теб офис на Интеграл!

А ето ТУК можеш да видиш всички намаления, които ползваш с ISIC по света, включително и страхотни оферти по време на лятото ти в Америка

Застраховка багаж

Според данните на SITA за 2015 година авиокомпаниите са забавили или загубили около 21,8 милиона куфара. Което не е много, като се вземе предвид, че са пътували над 3.5 милиарда пътника - но е безкрайно неприятно, ако в един от тези куфари са твоите лични вещи.

Добрата новина е, че със Застраховка срещу кражба, загуба, повреда, унищожаванеили забавяне на багажа можеш да получиш обезщетение до 100 евро при закъснял багаж и до 250 евро при загубен куфар, а цената и е доста изгодна:

Вариант 1

  • Срок на пътуване - 1 ден
  • Програма - Базисна
  • Застрахователна сума медицински разходи - 10 000 евро
  • Закъснение на багаж - 100 евро
  • Загуба на багаж - 250 евро
  • Обща сума на целия пакет - 9,50 лева

Вариант 2

  • Срок на пътуване - 2 дни
  • Програма - Базисна
  • Застрахователна сума медицински разходи - 10 000 евро
  • Закъснение на багаж - 100 евро
  • Загуба на багаж - 250 евро
  • Обща сума на целия пакет - 11,50 лева

Изпратете запитване

Обадете се на нашите консултанти

+359 2 80 50 600

Посетете най-близкия офис на ИНТЕГРАЛ

Новини и оферти по имейл